Peran Guru Pendidikan Agama Kristen dalam Membentuk Mental Positif pada Era Digital untuk Siswa Kelas VUI SMPN 2 Saluputti Tana Toraja

Pakiding, Asri Maya (2022) Peran Guru Pendidikan Agama Kristen dalam Membentuk Mental Positif pada Era Digital untuk Siswa Kelas VUI SMPN 2 Saluputti Tana Toraja. Scholar thesis, Institut Agama Kristen Negeri (IAKN) Toraja.

[img] Text
asri_skpp.doc

Download (53kB)
[img] Text
asri_hd.doc

Download (203kB)
[img] Text
asri_kp.doc

Download (62kB)
[img] Text
asri_bab_1.doc

Download (51kB)
[img] Text
asri_bab_2.doc

Download (163kB)
[img] Text
asri_bab_3.doc
Restricted to Repository staff only

Download (63kB) | Request a copy
[img] Text
asri_bab_4.doc
Restricted to Repository staff only

Download (177kB) | Request a copy
[img] Text
asri_bab_5.doc

Download (16kB)
[img] Text
asri_dp.doc

Download (30kB)
[img] Text
asri_lp.doc

Download (329kB)
[img] Text
asri_cv.doc

Download (22kB)

Abstract

Abstrak Tujuan dari penelitian ini untuk menganalisis peran guru Pendidikan Agama Kristen dalam membentuk mental positif pada era digital untuk siswa kelas VUI SMPN 2 Saluputti Tana Toraja. Pendidikan Agama Kristen adalah proses mendidik dengan berlandaskan Alkitab, kebenaran Firman TUHAN, yang dapat mengarahkan keluar dari masa lampau dan berproses pada masa kini sehingga mampu menuju ke masa depan yang berguna dalam pembangunan dan pengembangan Iman Kristiani. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif dengan jenis deskriptif. Dimana sumber data yang diperoleh penulis adalah dari observasi dan wawancara dengan informan. Hasil penelitian yang penulis dapatkan bahwa era digital benar-benar membawa banyak dampak negatif bagi siswa dimana mental positif siswa tidak terbentuk dengan baik maka dari itu sangat dibutuhkan peran Guru Pendidikan Agama Kristen dalam membentuk mental positif siswa. Guru pendidikan Agama Kristen sudah menjalankan perannya dengan baik dalam membentuk mental positif siswa, namun kesadaran siswa dalam pembentukan mental positif masi kurang. Kata Kunci: Guru PAK, Mental Positif, Era Digital Abstract The purpose ofthis study is to analyze the role of Christian Religious Education in the digital era informing a positive mentalityfor class VIII students of SMPN 2 Saluputti Tana Toraja. Christian Religious Education is a process ofeducating based on the Bible, the truth of God's Word, which can lead out ofthe past and proceed to the present so as to be able to go into the future that is useful in the development and development of the Christian Faith. The research method used in this research is a qualitative method with a descriptive type. Where the source ofdata obtained by the author is from observations and interviews with informants. The results of the research that the authors get are that the digital era really brings a lot ofnegative impactsfor students where the positive mentality of students is not formed properly, therefore the role of Christian Religious Education is needed in shaping students' positive mentality. Keywords: Christian Religious Education, Digital Age, Positive Mental

Item Type: Thesis (Scholar)
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools
Depositing User: am andarias manting
Date Deposited: 12 Sep 2024 20:40
Last Modified: 12 Sep 2024 20:40
URI: http://digilib-iakntoraja.ac.id/id/eprint/2438

Actions (login required)

View Item View Item