Limbu', Yonita Sanda (2024) Analisis Strategi Guru dalam Meningkatkan Kedisiplinan Siswa pada Pembelajaran Pendidikan Agama Kristen Kelas V di SDN 1 Malimbong Balepe’. Scholar thesis, Institut Agama Kristen Negeri (IAKN) Toraja.
![]() |
Text
yonita_skpp.pdf Download (72kB) |
![]() |
Text
yonita_hd.pdf Download (338kB) |
![]() |
Text
yonita_kp.pdf Download (267kB) |
![]() |
Text
yonita_bab_1.pdf Download (369kB) |
![]() |
Text
yonita_bab_2.pdf Download (555kB) |
![]() |
Text
yonita_bab_3.pdf Restricted to Repository staff only Download (358kB) | Request a copy |
![]() |
Text
yonita_bab_4.pdf Restricted to Repository staff only Download (359kB) | Request a copy |
![]() |
Text
yonita_bab_5.pdf Download (197kB) |
![]() |
Text
yonita_dp.pdf Download (315kB) |
![]() |
Text
yonita_lp.pdf Download (380kB) |
![]() |
Text
yonita_lp2.pdf Download (236kB) |
![]() |
Text
yonita_cv.pdf Download (168kB) |
Abstract
Analisis strategi guru dalam meningkatkan kedisiplinan siswa pada pembelajaran Pendidikan Agama Kristen kelas V di SDN 1 Malimbong Balepe’. Masalah utama dalam penelitian ini adalah strategi guru dalam meningkatkan kedisiplinan belajar siswa pada pembelajaran Pendidikan Agama Kristen kelas V. Kedisiplinan adalah sikap atau perilaku yang menunjukkan ketaatan dan keputusan terhadap aturan, norma, atau tata tertib yang telah ditetapkan. Kedisiplinan belajar siswa adalah sikap dan perilaku siswa yang mencerminkan ketaatan terhadap aturan, tanggung jawab terhdap tugas, serta kesungguhan dalam melaksanakan kegiatan belajar. Tujuan Penelitian ini adalah untuk menganalisis strategi guru dalam meningkatkan kedisiplinan siswa pada pembelajaran Pendidikan Agama Kristen kelas V. Metode penelitian menggunakan pendekatan deskriptif kualitatif. Subjek dalam penelitian ini adalah satu guru Pendidikan Agama Kristen, dan lima siswa kelas V SDN 1 Malimbong Balepe’. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah wawancara, observasi, dan dokumentasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategi yang digunakan oleh guru dalam meningkatkan kedisiplinan siswa yaitu dengan mengaplikasikan aturan, memberikan penghargaan atau pujian, memberikan hukuman, membiasakan siswa menggunakan waktu dengan tepat, menjadi teladan dan memberikan motivasi serta tugas. Kata kunci: strategi guru, kedisiplinan siswa, siswa. Abstract Analysis of teacher strategies in improving student discipline in class V Christian Religious Education learning at SDN 1 Malimbong Balepe’. The main problem in this research is the teacher's strategy in improving student learning discipline in class V Christian Religious Education learning. Discipline is an attitude or behavior that shows obedience and decisions towards established rules, norms or regulations. Student learning discipline is student attitudes and behavior that reflect obedience to rules, responsibility for tasks, and seriousness in carrying out learning activities. The aim of this research is to analyze teacher strategies in improving student discipline in class V Christian Religious Education learning. The research method uses a qualitative descriptive approach. The subjects in this research were one Christian Religious Education teacher, and five class V students at SDN 1 Malimbong Balepe'. The data collection techniques used were interviews, observation and documentation. The results of the research show that the strategies used by teachers to improve student discipline are by applying rules, giving awards or praise, giving punishment, getting students to use their time appropriately, being role models and providing motivation and assignments. Key words: teacher strategy, student discipline, students.
Item Type: | Thesis (Scholar) |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BV Practical Theology > BV1460 Religious Education L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
Depositing User: | am andarias manting |
Date Deposited: | 09 Jan 2025 07:51 |
Last Modified: | 09 Jan 2025 07:51 |
URI: | http://digilib-iakntoraja.ac.id/id/eprint/3941 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |