Sanda, Kristiani Lidia (2020) Hubungan Tingkat Kedisiplinan Guru PAK dengan Belajar Tuntas di SDN 3 Buntu Pepasan. Scholar thesis, Institut Agama Kristen Negeri (IAKN) Toraja.
Text
kristiani_skpp.doc Download (52kB) |
|
Text
kristiani_hd.doc Download (217kB) |
|
Text
kristiani_kp.doc Download (71kB) |
|
Text
kristiani_bab_1.doc Download (105kB) |
|
Text
kristiani_bab_2.doc Download (275kB) |
|
Text
kristiani_bab_3.doc Download (189kB) |
|
Text
kristiani_bab_4.doc Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
|
Text
kristina_bab_5.doc Download (49kB) |
|
Text
kristiani_dp.doc Download (19kB) |
|
Text
kristiani_lp.doc Download (741kB) |
|
Text
kristiani_cv.doc Download (22kB) |
Abstract
Salah satu aspek yang membentuk guru secara profesional yang berkepribadian baik dan terkait dengan tugas pokoknya adalah aspek kedisiplinan, yaitu kedisiplinan merupakan salah satu ciri khas yang mewarnai seorang dalam menjalankan tugas dan tanggung jawab dan juga merupakan salah satu patron utama suksesnya sebuah pekerjaan. Bertitik tolak dari permasalahan bahwa Tingkat Kedisiplinan Guru dengan Belajar Tuntas siswa. Dari permasalahan tersebut maka minat belajar (question research) siswa adalah Tingkat kedisiplinan mengenai Ketepatan, Ketaatan, Tanggung jawab, Tugas dan kewajiban. Teori yang digunakan adalah analisis Tingkat Kedisiplinan Gum dengan metode penelitian kuantitatif jenis kolerasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Kedisiplinan Guru PAK memiliki hubungan yang signifikan dengan Belajar Tuntas siswa dimana 0,314 atau 31,4% Belajar Tuntas siswa merupakan hubungan dari tingkat kedisiplinan guru PAK dan sisahnya 0,686 atau 68,6% adalah faktor-faktor lain yang memiliki hubungan terhadap Belajar Tuntas siswa di SDN 3 Buntu Pepasan. Dengan demikian Hubungan Tingkat kedisiplinan Guru memiliki hubungan yang rendah dari faktor lain. Kata Kunci: Tingkat Kedisiplinan, Belajar Tuntas. ABSTRACT One of the aspects that fonn a professional teacher who has a good personality and is related to their main duties is the aspect of discipline, namely discipline is one of the characteristics that characterizes a person in carrying out duties and responsibilities and is also one of the main patrons of the success of a job. Starting from the problem that the level of teacher discipline with students' thorough leaming. From these problems, students' interest in leaming (question research) is the level of discipline regarding Accuracy, Obedience, Responsibility, Duties and Obligations. The theory used is an analysis of the level of teacher discipline with quantitative research methods of correlation type. The results showed that PAK teacher discipline has a significant relationship with students' Complete Leaming where 0.314 or 31.4% Complete leaming of students is the relationship of the discipline level of PAK teachers and the remaining 0.686 or 68.6% are other factors that have a relationship to leaming Completed students at SDN 3 Buntu Pepasan. Thus the relationship between the level of teacher discipline has a low relationship tiran other factors. Keywords: Discipline Level, Complete Leaming.
Item Type: | Thesis (Scholar) |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BV Practical Theology > BV1460 Religious Education L Education > LB Theory and practice of education > LB1501 Primary Education |
Depositing User: | am andarias manting |
Date Deposited: | 30 Dec 2024 08:13 |
Last Modified: | 30 Dec 2024 08:13 |
URI: | http://digilib-iakntoraja.ac.id/id/eprint/3822 |
Actions (login required)
View Item |