Pasalu, Resti (2025) Efektivitas Bimbingan Kelompok Teknik Permainan Simulasi untuk Meningkatkan Nilai Kejujuran Siswa Kelas VIII A di UPT SMP Negeri 1 Sangalla. Scholar thesis, Institut Agama Kristen Negeri Toraja.
![]() |
Text
resti_skpp.pdf Download (71kB) |
![]() |
Text
resti_hd.pdf Download (276kB) |
![]() |
Text
resti_kp.pdf Download (219kB) |
![]() |
Text
resti_bab_1.pdf Download (328kB) |
![]() |
Text
resti_bab_2.pdf Download (387kB) |
![]() |
Text
resti_bab_3.pdf Restricted to Repository staff only Download (592kB) | Request a copy |
![]() |
Text
resti_bab_4.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text
resti_bab_5.pdf Download (304kB) |
![]() |
Text
resti_dp.pdf Download (317kB) |
![]() |
Text
resti_lp.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text
resti_lp2.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text
resti_cv.pdf Download (223kB) |
Abstract
Latar belakang penelitian ini adalah rendahnya nilai kejujuran siswa yang terlihat dari ucapan dan tindakannya khususnya dalam lingkup akademik. Tujuan penelitian ini untuk menguraikan efektivitas bimbingan kelompok teknik permainan simulasi untuk meningkatkan nilai kejujuran siswa kelas VIII A di UPT SMP Negeri 1 Sangalla. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif eksperimen dengan nonequivalent control group design yang dilakukan dengan memberikan kuesioner kepada siswa yang berkaitan. Subjek penelitian terdiri dari 22 siswa yang dibagi ke dalam kelompok eksperimen dan kelompok kontrol. Hasil penelitian menunjukkan letak perbedaannya dengan nilai signifikan 0,000 < 0,05 yang berarti efektif. Pada kelompok kontrol memperoleh nilai standar devitation 2,799 dan kelompok eksperimen memperoleh nilai standar devitation berada pada taraf 5,491 itu berarti yang diberikan perlakuan bimbingan kelompok teknik permainan simulasi jauh lebih meningkat dibanding yang tidak diberi perlakuan. Kata Kunci : Bimbingan , Permainan Simulasi, Nilai Kejujuran ABSTRACT The background of this study is the low value of honesty of students which is seen from their words and actions, especially in the academic sphere, the purpose of this study is to describe the effectiviness of group guidance with game techniques, simulations to improve the honesty value class VIII A students at UPT SMP Negeri 1 Sangalla. This study uses a quantitative experimental approach with a nonequivalent control group design which is carried out by giving questionnaires to related students. The research subjects consisted of 22 students who were didived into experimental and control groups. The results of the study showed the location of the difference with a significant value of 0,000 < 0,05 which means it is effective. In the control group, the standard deviation value was 2,799 and the experimental group obtained a standard deviation value at the level of 5,491, which means that those given the simulation game technique group guidance treatment improved much more than those not given the treatment. Keywords : Guidance, Simulation Game, Honesty Values
Item Type: | Thesis (Scholar) |
---|---|
Subjects: | L Education > LB Theory and practice of education > LB1603 Secondary Education. High schools |
Depositing User: | Andarias Manting |
Date Deposited: | 30 Jul 2025 08:29 |
Last Modified: | 30 Jul 2025 08:29 |
URI: | http://digilib-iakntoraja.ac.id/id/eprint/4776 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |